Jongverkenners

Leeftijd:
12 tot 14 jaar

De jongverkenners (12 - 14 jaar oud) zijn echte avonturiers! Deze jongens en meisjes gaan nog een stapje verder in het beleven van het scoutsavontuur. Ze maken al eens - onder begeleiding - een vuurtje, doen grotere spelen en leggen langere tochten af.

Op het einde van het jaar gaan de jongverkenners op kamp. Dan toveren ze de weide, die dienst doet als kampterrein, om tot een prachtig tentendorp, inclusief het tafelvuur, de kampvuurplaats en uiteraard de HUDO (= toilet; Houd Uw Darmen Open).

Dit is Scouting!

Hieronder krijg je overzicht van de (bege)leiders:

Je kan hen bereiken op jvk.ename@gmail.com

• Tristan Schelstraete (Takleiding)           +32 496 81 44 83
  • Ewout Bekaert

• Milan Van den Eede

• Hannah Van den Bosch

• Fang Lin 't Kindt

✨ Het is weer zover, OKD bij Scouts Ename! ✨
✨ Een heel weekend feest met voor elk wat wils. ✨

♦VRIJDAG 18 SEPTEMBER♦
18u: Stoet met als thema 'Later word ik...'

JIN

Voor een volgeladen kapellekerk ging op zaterdag 2 mei onze jaarlijkse misviering in Kerselare door. De scouts vertrokken aan het scoutsterrein richting Kerselare en verzorgden de misviering samen met de vormelingen van de vijf torens.

Beste ouders,
Door de populariteit van Scouts Ename is het ledenaantal de laatste jaren fors toegenomen. De
leiding is heel erg tevreden met dit vertrouwen, maar voelt dat het stilaan onhoudbaar wordt om